tirsdag den 15. juni 2010

// Stop Motion //
I forlængelse af mit indlæg om street art, kom jeg lige i tanke om noget andet, jeg synes er virkelig flot. Man taler om begrebet 'Stop Motion' - film. Det er min veninde Zinna, der for et stykke tid siden introducerede mig herfor. En Stop Motion film laves ved, at man tager en masse billeder af nogle handlinger, og bagefter klipper det sammen, så det bliver til en lille film. Hele filmen bliver altså baseret på stillbilleder. Jeg kan desværre ikke finde ud af, hvordan man poster en film fra youtube, så jeg har lagt links ind til to virkelige, virkelige flotte Stop Motion film.
"Her Morning Elegance" - rigtig fin og sød stop motion film, med en ørehængende tema sang.
"Combo" - helt vild sindsyg flot Stop Motion film! Den er så vild sej sej sej, denne her!

1 kommentar:

  1. Alle film er lavet af mange enkelte billeder, hvor "virkelighedsagtig" og flydende et filmklip er, kommer bare an på hvor mange billeder der er pr. tid. Altså stop motion, har bare meget færre billeder pr. minut, end et normal filmklip. Og så er det selvfølgelig lavet af en kunstner, der har taget billederne et af gangen og derefter sat dem sammen. Men pricipielt er det præcist det samme som en hvilken som helst anden film!

    SvarSlet