tirsdag den 22. juni 2010

// VINTAGE & RAGS //
- The other kind of secondhand -
Da jeg var i Hamborg for et par uger siden for at besøge Lukas og Sofie inden Nick & jeg skulle til Thailand, blev jeg præsenteret for denne fantastiske vintage butik. Den er så hjernedød og der er så meget at sige om den at jeg ikke engang ved hvor jeg skal starte. For det første så er den kæmpe stor, 2 etager og du kan virkelig find alt mellem himmel og jord. Der er dametøj, herretøj, børnetøj, møbler, smykker, sko, tasker, magasiner osv osv osv. De fleste af tingene er fra 50er, 60er, 70er og 80er perioden, som jo uden tvivl er nogle af de fedeste tidsaldre rent stil mæssigt. Alle varerne er nøje udvalg af butikkens dygtige indkøbere, så du går ikke og kigger på en masse gammelt ødelagt lort, men tværtimod er der så mange ting du gerne vil have, at du ikke aner hvor du skal starte. Det bedste ved det hele er dog, at priserne rent faktisk ER som når du handler genbrug. Det er virkelig billigt!! Her kan du få tøj til 10 euro som normalt ville koste lige under 450 kr. i f.eks. Kbh K eller Kitch Bitch, bare for at drage nogle paralleller til København. Butikken er fuldstændig uovertruffen, du føler at du træder ind på et museum og er med i et eventyr når du går rundt derinde, den kan uden tvivl anbefales. Og det tager jo kun små 3 timer at køre med toget til Hamborg fra København, så det er altså alt ventetiden værd, jeg er allerede igang med at spare en ordentligt slat penge sammen, udelukkende til at tage derned og handle. Butikken ligger lige midt i centrum så det er smadder nemt at finde. Der ligger også en butik magen til i Köln, den har jeg dog ikke været i, men her får i begge adresser og så håber jeg inderlig at i vil gøre jer selv den store tjeneste at besøge butikken hvis i en dag kommer enten til Hamborg eller Köln!! Det er seriøst det hele værd. Tror aldrig jeg har været så begejstret for en butik før. Det er min nye yndlingsbutik :) Tjek billederne, de taler for sig selv!!!
Vintage & Rags - The other kind og secondhand
Hamborg: Kurze Mühren 6, Hamburg-Innenstadt
Köln: Hohenzollerning 47, Köln-Innenstadt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar