tirsdag den 25. maj 2010

// PÅ OPDAGELSE 
I MORMOR'S GEMMERE //
Rodede lidt rundt i min mormors smykkeskuffe da jeg overnattede hos hende i søndags og fandt denne fantastiske ring. Den har en dejlig og gammel historie, min mormor købte den nemlig for sine konfirmationspenge som 13årig og det var hendes første "dyre" smykke. Hun var ikke så gammel dengang, så jeg kan kun passe den på lillefingeren. En anden skæg detalje er at hun med en nål selv har indgraveret "Ove"indeni, han var hendes dansepartner dengang og hun var hemmeligt forelsket i ham. Syntes ringen er helt vild smuk og historien gør den bare endnu mere speciel :) Der er intet bedre end arvestykker!!
Jeg erhvervede mig også denne rav halskæde som min mormor er træt af at gå med, den har også mindst 30 år på bagen. Hun fortalte at den var sølv da hun købte den, så hvis jeg pudsede den kunne den blive fin igen, men jeg vil faktisk hellere lade vær, elsker det oxiderede udtryk!! Skifter dog kæden, da den sidder helt tight om halsen. Glæder mig sådan til at få brugt begge smykker, er så glad for dem!! Tak Momse, dem skal jeg med garanti få brugt flittigt :)

1 kommentar:

  1. Smukke smykker :) Ringen er fantastisk - og hvor er det en herlig historie som følger med! Det er da simpelthen bare for sødt :D Fik i hvert fald mig til at smile.


    www.echoesbysol.blogspot.com

    SvarSlet